Anhörig till någon med demens?

Är du anhörig till någon med demenssjukdom? Då drar du ofta ett tungt lass, vilket kan leda till att du glömmer att tänka på dig själv. Även du kan behöva stöttning och hjälp!

Skara kommun erbjuder dig som anhörig till någon som drabbats av demenssjukdom olika stöd. Ett sådant stöd år vår Utbildningsserie - för dig som möter personer med demenssjukdom.

I höst är det dags för en ny utbildning. Vid fyra tillfällen lyfter vi era funderingar och kommunens möjligheter till stöttning. Vi ses i Viktoriagården (ingång via Viktoriasjön) och varje tillfälle sker mellan kl 17-19:00. Dock krävs anmälan och antalet platser är begränsade.

Du kan läsa mer och anmäla dig via skara.se/utbildning-demens