< >

Tyck till - lämna din synpunkt

En synpunkt är när du som på olika sätt berörs av kommunens service tycker något om den kommunalt finansierade verksamheten. Det kan vara beröm, frågor, klagomål, felanmälan eller förslag och idéer.

Vi är angelägna om att ge våra imvånare och besökare bra service. Därför är dina synpunkter värdefulla för oss. Är du missnöjd med någon del av vår service? Låt oss veta det så får vi en chans att rätta till det som inte fungerar.

För att lämna en synpunkt använder du dig av av vår e-tjänst. Du kan välja att vara anonym, men vill du få återkoppling behöver du lämna dina kontaktuppgifter eller logga in via Bank-ID.


Vill eller kan du inte använda e-tjänst kan du hämta en blankett som finns i våra verksamheter samt i receptionen på Viktoriagatan 2 eller i kontaktcentrat på Södra Kyrkogatan 2.

 

Patientnämnden

Alla ska få vård av god kvalitet och ett gott bemötande. Om du inte är nöjd kan du lämna synpunkter eller klaga. Du kan också komma med idéer och förslag på hur vården kan bli bättre. Kontakta i första hand den verksamhet i kommunen där du har fått vård och behandling t ex hemsjukvård. De har skyldighet att ta emot och bemöta dina synpunkter eller klagomål.

Du kan också vända dig till patientnämnden om du vill ha stöd i kontakten med vården. Du kan få information om dina rättigheter och råd om vilka andra myndigheter du kan kontakta eller anmäla till, om det behövs. Det går bra att vara anonym i kontakten med patientnämnden och på samma sätt som i hälso- och sjukvården råder sekretess. Utredarna har bred kunskap och erfarenhet av hälso-, sjuk- och tandvård samt juridik. Det kostar inget att vända sig till patientnämnden.

Länk till patientnämndens hemsida där du finner mer information: Patientnamnden Länk till annan webbplats.

Denna sida uppdaterades