Adress till stadshuset
Södra kyrkogatan 2
532 88, Skara
Måndag - torsdag
08:00-16:30
Fredag
08:00-16:00
Telefon 0511-320 00
Fax 0511-320 02
E-post skara.kommun@skara.se
Du har rätt att få tolk om du behöver. Kontakta oss så att vi kan beställa tolk.
Alla har rätt till en bra inomhusmiljö. Ibland uppstår problem på grund av inomhusmiljön eller med störningar runtomkring.
Som hyresgäst har du ett eget ansvar att sköta lägenheten så att du inte orsakar problem som till exempel fukt- och mögelskador eller att du spelar för hög musik
Din fastighetsägare har ett stort ansvar för hälsan för alla som bor i huset, till exempel genom att mäta radonhalten, temperaturen samt att genomföra ventilationsmätningar.
Om du upplever att det finns brister i inomhusmiljön, som du själv inte kan åtgärda, ska du i första hand kontakta din hyresvärd. Detta kan vara till exempel fukt- eller mögelproblem, buller eller dålig inomhusmiljö. Om det är någon granne som stör bör du även kontakta den grannen personligen.
Om problemet kvarstår trots kontakt med fastighetsägaren eller den som stör, kan du fylla i blanketten Klagomålsanmälan som är länkad nedan. Du är också välkommen att höra av dig till oss på miljöenheten för råd och information.
För att kunna handlägga din anmälan krävs:
Tänk på att dina uppgifter blir allmän handling. När du anmäler ett klagomål i din boendemiljö kan du inte vara anonym eftersom miljöenheten måste kunna kontakta dig för att göra en komplett utredning. Lämna bara in de uppgifter du känner dig bekväm med att andra tar del av.
Klagomålsanmälan Pdf, 379.2 kB.
Denna sida uppdaterades
Kontakt
Information
Skara kommun
Södra Kyrkogatan 2, 532 88 Skara
Telefon: 0511-320 00
Fax: 0511-325 32
Org.nr: 212000-1702
E-post: skara.kommun@skara.se
Vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Du kan välja att godkänna alla kakor, eller gå in på "inställningar" och välja vilken typ av kakor du vill godkänna.