Följ din kommun

Vårt mål är att ge förutsättningar för det goda livet i Skara kommun. Därför vill vi också ha en bra dialog mellan kommunen och dig som medborgare. För att ge dig större inblick i kommunens verksamhet har vi satsat på att producera nyhetsbrev, bloggar och filmer och vi finns på flera sociala medier.

Medborgartidningen

Medborgartidningen utkommer sex gånger per år och är digital. Nyheter, artiklar, enkäter, recept och tävlingar - tidningen är för dig som vill ha samlad information om Skara kommun direkt i din inkorg.

Till Medborgartidningens sida

Näringslivsbrevet

Brevet är riktat till näringslivet i Skara. Utkommer 8 ggr per år.

Upplev Skara

Evenemang, på gång och tips på utflyktsmål. Utkommer inför varje ny månad.

Varnhem.se

Brevet handlar om evenemang och utveckling av besöksnäringen i Varnhem.
Utkommer 5 ggr/ år.

Övriga nyhetsbrev

Nyhetsbrev till nyinflyttade elever och studenter
Brevet skickas två gånger om året till skolexpeditioner. Skolorna vidarebefordrar brevet till nya elever och studenter.
Energinytt från Skara Energi
Kvartalsbilaga till kunderna

Så här hanterar vi dina personuppgifter

Bloggen Bygg, trygg och snygg

Den här bloggen handlar om hållbar samhällsutveckling och gestaltning i Skara kommun. Här delar vi med oss av tankar om vad som sker i kommunen idag inom byggande, fysisk planering, trygghetsarbete och gestaltning.

Bygg, trygg & snygg-bloggen

Kulturbloggen

Den här bloggen handlar om vad som är på gång i Skaras kulturliv.

Kulturbloggen

Folkhälsobloggen

Den här bloggen handlar om folkhälsa i Skara kommun. Här delar vi med oss av tankar om det som sker i kommunen idag inom folkhälsa, till exempel frågor om jämlikhet och jämställdhet, våra levnadsvanor, tillit i samhället och barn och ungas möjligheter till ett gott liv i Skara.

Folkhälsobloggen

Poddar på Soundcloud

Här lägger vi upp föredrag, dialoger och andra inspelningar.

Skara kommuns kanal på Soundcloud Länk till annan webbplats.

På Youtube hittar du lite kortare filmer men också inspelade föredrag.

Skara kommuns kanal på Youtube Länk till annan webbplats.

Skaraplay.se

På den här kanalen kan du följa kommunfullmäktige, se föredrag eller andra inspelningar och filmer. Läs mer om hur vi jobbar med Skara Play.

Till Skaraplay.se Länk till annan webbplats.

Skara kommun har konton på Facebook och Instagram.

Skara kommun i sociala medier

Gå direkt till källan. Följ Skara kommun på Notified och få tillgång till pressmeddelanden redan när de släpps.

Skara kommuns pressrum Länk till annan webbplats.