Adress till stadshuset
Södra kyrkogatan 2
532 88, Skara
Måndag - torsdag
08:00-16:30
Fredag
08:00-16:00
Telefon 0511-320 00
Fax 0511-320 02
E-post skara.kommun@skara.se
Du har rätt att få tolk om du behöver. Kontakta oss så att vi kan beställa tolk.
I kommunen hanteras handlingar och ärenden i olika verksamhetssystem. Handlingarna ska hållas ordnande och vara enkla att hitta.
Ett diarium är en förteckning över dokument som inkommit eller upprättats inom kommunen.
Inkomna handlingar registreras i kommunens diarium, även kallat dokument- och ärendehanteringssystem. De flesta handlingar som skickas till och från en kommun är allmänna och offentliga.
Varje nämnd och styrelse i kommunen har sitt eget diarium. Det är ett register där alla handlingar registreras. En handling innehåller information av något slag. Oftast är det skrivelser, beslutsunderlag, protokoll och beslut.
Det som finns i kommunens arkiv ska bevaras, hållas ordnade och vårdas så att de tillgodoser rätten att ta del av allmänna handlingar, behovet av information för rättsskipning, förvaltning och för forskningens behov.
Kommunens arkiv fungerar både som en informationscentral och som minnen över det förflutna.
Denna sida uppdaterades
Kontakt
Telefon 0511-320 00
E-post:
skara.kommun@skara.se
Södra kyrkogatan 2
532 88 Skara
Information
Skara kommun
Södra Kyrkogatan 2, 532 88 Skara
Telefon: 0511-320 00
Fax: 0511-325 32
Org.nr: 212000-1702
E-post: skara.kommun@skara.se
Vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Du kan välja att godkänna alla kakor, eller gå in på "inställningar" och välja vilken typ av kakor du vill godkänna.